Bloggutmaning dag 1!

Under dag 1 ska jag bara berätta om mig själv.
Jag vet inte riktigt vad jag mer ska berätta eftersom de stod en del i mitt första inlägg haha.
Irl bor jag i Värmdö Kommun 20 minuter från centrala Stockholm. Går i skolan (nian)  och har sökt till Djurgymnasiet till höstterminen 2017 då jag älskar djur. Hurdjuren jag har är en liten hund som heter Leah och en dvärghamster vid namn Lucy. Jag är ofta väldigt glad men kan lätt bli sur också. På fritiden brukar jag vara med vänner, men mest med min pojkvän. Han bor dock i Dalarna så vi ses bara på helger och lov, dock kommer han till mig på skoltid ibland också därför att han har tagit ett sabbatsår (ett år ledigt innan gymnasiet) så han går ej i skolan. Mitt Starstable spelande började väll runt 2011-2012. Jag och min föredetta vän (vi har tappat kontakten nu tyvärr) satt hemma hos henne och hittade detta spel. Vi blev fort intresserade och skapade våra karaktärer. Jag hittade samma förnamn som jag har irl så det fick bli det. Men sedan slumpade jag efternamn och det blev Swiftmountain (inte det snyggaste haha). Min häst fick heta SilverMagic (vilket jag tydligen tyckte var fint haha). Jag har ju chansen till att döpa om honom men känns ej rätt eftersom ja hafthonom sen spelets början liksom. Jag och min vän (Clara Oldhaven) spelade mer och mer. Vi hittade en klubb vid namn Om Nom Nom Friends som vi gick med i. Detta blev min första klubb. Jag minns ej så mycket eftersom det var ganska längesen, men vi hade otroligt kul iallafall. Jag och min vän lärde känna en tjej i spelet som heter Nicole Bravehill som vi sedan träffade någon gång under hösten 2013. Det var otroligt kul och vi lärde känna varandra jättebra. Idag har vi fortfarande kontakt men vi träffas inte lika mycket längre (min pojkvän tar all tid). Skulle dock väldigt gärna träffa henne igen då jag saknar henne jättemycket.
 
Jag har en diagnos som heter ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Vilket gör att jag har svårt att koncentrera mig och är väldigt hyperaktiv. Jag kan lätt bli irreterad, överdriven aktivitet och impulsivitet. Tänker ofta inte på vad jag säger. Jag har väldigt svårt i sociala sammanhang vilket försvårar min vardag. Det är extra jobbigt i skolan, gillar ej att dra uppmärksamhet till mig eller att ens folk tittar på mig (tex vid upprop och någon säger mitt namn, redovisning eller bara prata med människor jag knappt känner).
Vet ej mer vad jag ska berätta om mig, ni får gärna kommentera om ni har frågor. :)
 





Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback